آیا شما احتیاج به یک پلاک دیجیتال دارید؟ ، نگاهی به مزایا و معایب حضور تکنولوژی در صنعت حمل و نقل

به گزارش مهسان بلاگ، وایرد نوشت: اگر شما از جمله افرادی نباشید که اعتقاد دارند ماشین فقط ابزاری ساده برای حمل و نقل است، حتما به مواردی مثل ابزارهای داخلی خودرو و سرعت بالا توجه دارید، بنابراین ممکن است مایل باشید تکنولوژی های مدرن را جایگزین ابزارهای قدیمی کنید.

آیا شما احتیاج به یک پلاک دیجیتال دارید؟ ، نگاهی به مزایا و معایب حضور تکنولوژی در صنعت حمل و نقل

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، این روزها استفاده از پلاک های دیجیتال چندان عجیب نیست و مجوز استفاده از این نوع پلاک ها نیز در بعضی کشورها صادر شده است. اکنون شما می توانید یکی از صفحه نمایش های هوشمند را به بخش پشتی خودرو خود افزوده و به عنوان پلاک دیجیتال از آن بهره ببرید.

در خاتمه سال 2018، میشیگان قانون عمومی 656 را تصویب کرد که بر اساس آن خودروها را مجاوز به استفاده از پلاک دیجیتال در بخش پشتی خودرو می کرد. بله! شاید باور نکردنی باشد اما کم کم مستطیل های نوستالژیک و فلزی جای خود را به مانیتورهای دیجیتالی می دهند که زادگاهشان سیلیکون ولی است.

پلاک های دیجیتال ظاهری شبیه به کتابخوان های هوشمند آمازون دارند و عدد استاندارد مالکیت خودرو و اطلاعات مشابه را نمایش می دهند. این پلاک ها صرفا جنبه اطلاع رسانی عددی ندارند و حتی می توانند وقتی خودرو دزدیده می گردد نیز کاربردی باشند چرا که پلاک های دیجیتال قابلیت ردیابی دارند.

یکی از پژوهشگران موسسه Neville Boston در این خصوص می گوید: این پلت فرم می تواند از بسیاری از قابلیت های مختلف پشتیبانی کند. بنابراین من آن را کمتر به عنوان یک شماره مجوز و بیشتر به عنوان یک پورتال ارتباطاتی در نظر می گیرم.

پلاک های دیجیتال از تابستان گذشته در کالیفرنیا به عنوان بخشی از یک برنامه آزمایشی مجوز گرفته اند. تگزاس و فلوریدا نیز به پلاک های دیجیتالی اجازه تردد داده اند، بوستون نیز میخواهد این محصول را در شش ایالت تا خاتمه سال وارد کند و همچنین کانادا و دبی به دنبال ادامه آن هستند. یکی از نخستین شرکت هایی که در این حوزه فعالیت کرد شرکتReviver بود اما قیمت بالای این سیستم باعث شد بری دیگر از شرکت ها نیز دست به کار شوند.

برای مثال کاربران می توانند RPlate را با 499 دلار پیش رزرو نمایند یا 799 دلار را در RPlate Pro که دارای ویژگی های پیشرفته تر است هزینه نمایند.اما سوال اصلی این است که ایا هزینه های مذکور در برابر مسائل مرتبط با حریم خصوصی کاربران منطقی است؟

بعضی از خریداران خودرو نگران هستند که هزینه های سنگینی که صرف می نمایند در برابر امنیت خودرو صفر باشد. یعنی این نوع پلاک های دیجیتال با ردیابی فعالیت های کاربران وضعیت حریم شخصی آنان را به خطر نیندازند. بعضی دیگر نیز معتقدند که پلاک های دیجیتل می توانند به راحتی هک شوند و در نتیجه مخاطراتی برای خودروسواران خواهند داشت.

تا به امروز، در بوستون حدود 1400 پلاک دیجیتال فروش رفته است. جالب است بدانید یکی از خریداران مهم این نوع پلاک ها شهرداری ساکرامنتو، در کالیفرنیا است که 35 پلاک دیجیتال را همزمان خریداری نموده است تا روی ناوگان خودروهای شهری نصب کند. بر اساس گزارشهای مرتبط با حمل و نقل شهری، پیش بینی می گردد این شهرداری به زودی بسیاری از ناوگان حمل و نقل شهری شامل 2400 وسیله نقلیه درون شهری را به این سیستم مجهز کند.

قیمت هر Reviver حدود 300 دلار به علاوه یک هزینه 20 دلاری در هر ماه برای ردیابی قانونی خودروها است.

georgiaro.ir: تور گرجستان ارزان قیمت | تور تفلیس، باتومی، تور لحظه آخری گرجستان

dorezamin.com: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: انتخاب
انتشار: 26 آبان 1400 بروزرسانی: 26 آبان 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 4851

به "آیا شما احتیاج به یک پلاک دیجیتال دارید؟ ، نگاهی به مزایا و معایب حضور تکنولوژی در صنعت حمل و نقل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا شما احتیاج به یک پلاک دیجیتال دارید؟ ، نگاهی به مزایا و معایب حضور تکنولوژی در صنعت حمل و نقل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید