اشرف غنی: مبارزه مقابل طالبان و گروه های مسلح جهاد است

به گزارش مهسان بلاگ، رئیس جمهور افغانستان در اظهاراتی خطاب به نیروهای نظامی گفت جنگ و مبارزه مسلحانه در مقابل طالبان و گروه های مسلح مخالف نظام کنونی در افغانستان، جهاد است.

اشرف غنی: مبارزه مقابل طالبان و گروه های مسلح جهاد است

محمد اشرف غنی رئیس جمهوری افغانستان با بیان این مطلب در ادامه گفت: نیروهای نظامی باید تا برقراری صلح در کشور، دشمنان این خاک را در هر گوشه و کناری سرکوب نمایند.

غنی تاکید نمود: طالبان گروهی ویرانگر بوده و همواره کوشش نموده تا به شهروندان و تاسیسات عمومی در افغانستان، آسیب برساند. گروه طالبان زمینه ساز رشد گروه های جنایتکار دیگر در افغانستان بوده و هست. برای این گروه، خون و جان شهروندان کشور ارزشی ندارد. آنها با قتل و کشتار زنان، مردان و افراد غیرنظامی می خواهند بر زندگی ما مسلط شوند. این گروه مجبور است که یک راه چاره سیاسی را در افغانستان انتخاب نمایند؛ آنها هرگز نمی توانند با این رفتارشان، یک نظام بزرگ را ساقط نمایند.

غنی، در خصوص اینکه طالبان خواسته اند که انتخابات ریاست جمهور افغانستان به تعویق انداخته گردد، گفت: این خواست طالبان مخالف امیدهای مردم است. طالبان جزئی از شهروندان افغانستان هستند، اما مشخص نماینده سرنوشت این کشور نیستند.

او یک بار دیگر تاکید نمود: انتخابات ریاست جمهوری افغانستان، در وقت و زمان مشخص شده برگزار می گردد و تاخیر در انتخابات، به هیچ وجه برای ما قابل قبول نیست، چرا که طالبان می داند و هراس دارد که به وسیله برگزاری انتخابات، نمی تواند پیروز میدان سیاسی شوند و به قدرت برسند. برگزاری انتخابات ریاست جمهوری افغانستان، حق شهروندان این کشور است و مردم خود تصمیم می گیرند که یک دولت مشروع داشته باشند.

غنی، در خصوص سیاستمدارانی که بیرون از نظام هستند و برای گفتگوهای صلح به روسیه و پاکستان رفته اند اشاره نمود و گفت: این سیاستمداران، فاقد یک برنامه بوده و عمدا زمینه را برای نمایندگان طالبان مساعد ساخته اند تا از کشوری به کشور دیگر بروند بدون آنکه ممانعتی برای آن ها وجود داشته باشد. ، مهر

georgiaro.ir: تور گرجستان ارزان قیمت | تور تفلیس، باتومی، تور لحظه آخری گرجستان

dorezamin.com: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 26 آبان 1400 بروزرسانی: 26 آبان 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 16228

به "اشرف غنی: مبارزه مقابل طالبان و گروه های مسلح جهاد است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اشرف غنی: مبارزه مقابل طالبان و گروه های مسلح جهاد است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید