برگزاری تورهای طبس گردی در استان خراسان جنوبی

به گزارش مهسان بلاگ، رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان طبس از برگزاری تورهای یک روز و نیم روزه از جاذبه های این شهرستان در ایام نوروز خبر داد.

برگزاری تورهای طبس گردی در استان خراسان جنوبی

به گزارش میراث آکیا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی، رسول بهبهانی در بازدید از مراکز گردشگری شهرستان با اشاره به برنامه های شاخص شهرستان طبس در ایام تعطیلات نوروزی، اظهار کرد: برگزاری تورهای یک روزه و نیم روزه از سردرب باغ تاریخی گلشن به مقصد جاذبه های گردشگری کال جنی، منطقه نمونه آب گرم مرتضی علی (ع) و کویر اصفهک و حلوان از مهم ترین برنامه های میراث فرهنگی شهرستان طبس در این ایام است.

او با بیان اینکه نمایشگاه معرفی جاذبه های تاریخی، طبیعی و گردشگری در سردرب باغ تاریخی گلشن نیز برپا شده است، افزود: همچنین 30 هزار نسخه اقلام تبلیغاتی از قبیل بروشور، پوستر و کارت پستال جهت توزیع در مبادی ورودی شهرستان به چاپ رسیده است.

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان طبس ادامه داد: نصب بنر و بیلبورد در سطح شهر و جایگاه های سوخت در راستای معرفی قابلیت ها و ظرفیت های شهرستان، استقرار راهنمایان گردشگری در محل باغ تاریخی گلشن جهت راهنمایی مسافرین و نظافت و آماده سازی اماکن تاریخی از دیگر برنامه های مهم شهرستان طبس است.

او با اشاره به اینکه دو سیاه چادر عشایری جهت معرفی فرهنگ آداب و رسوم، آیین ها، صنایع دستی، غذاها و شیرینی های سنتی برپا شده است، گفت:28 غرفه صنایع دستی و سوغات محلی نیز در محل باغ تاریخی گلشن برپا شده است.

بهبهانی با بیان اینکه سال گذشته بیش از دو میلیون و 100 هزار نفر از جاذبه های طبیعی، تاریخی، گردشگری و مذهبی شهرستان طبس بازدید داشته اند، بیان کرد: همچنین طی سال گذشته 800 هزار نفر در سراهای اقامتی شهرستان از قبیل هتل ها، مهمان پذیرها، اقامتگاه های بوم گردی، زائرسراها، کمپ های موقت و خانه مسافرها اقامت داشته اند.

او ادامه داد: میانگین میزان ماندگاری مسافرین طی سال گذشته از دو شب تجاوز کرده بود که امیدواریم امسال نیز افزایش داشته باشد.

georgiaro.ir: تور گرجستان ارزان قیمت | تور تفلیس، باتومی، تور لحظه آخری گرجستان

dorezamin.com: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: میراث آریا
انتشار: 26 آبان 1400 بروزرسانی: 26 آبان 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 15619

به "برگزاری تورهای طبس گردی در استان خراسان جنوبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری تورهای طبس گردی در استان خراسان جنوبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید