به جوانان اعتماد کنید

به گزارش مهسان بلاگ، یک ایده پرداز در خراسان جنوبی گفت: تا زمانی که افراد نوآور از نظر اقتصادی حمایت نشوند، نمی توان انتظار داشت آنها بتوانند با خیال آسوده کسب و کار خود را گسترش دهند، این جوانان باید حمایت شوند تا بتوانند ثابت نمایند این کسب و کار جواب داده و زمینه فراوری ملی و صادرات را فراهم می آورد.

به جوانان اعتماد کنید

سعید محسنی نیک، ایده پردازی که مدت 17 سال است در زمینه پرورش زنبور عسل فعالیت دارد و در حال حاضر دانشجوی رشته پرورش زنبور عسل است، در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران منطقه خراسان جنوبی اظهارکرد: در آذرماه سال 1396 ایده خود را تحت عنوان فراوری خوراک فصلی زنبور عسل در پارک علم و فناوری خراسان جنوبی ثبت کردم و به دوره پیش رشد وارد شدم و سپس شرکت فرآورده های کندوی چوبی کویر را تاسیس کردم و در حال حاضر در مرحله رشد پارک علم و فناوری هستم.

این جوان بیرجندی اعلام کرد: کار تحقیقاتی خود را در مدت هشت سال بر روی فراوری و آنالیز تاثیر خوراک زنبور عسل انجام داده و با مطالعه مقالات مختلف و آنالیز عملکرد و تجربه عملی به نتایجی در زمینه فراوری خوراک زنبور عسل با ترکیبات طبیعی با فرمولاسیون جدید دست پیدا کردم.

محسنی نیک اظهار کرد: مدت چهار سال به صورت کارگاه خانگی کار فراوری خوراک زنبور عسل را انجام دادم و بعد از آن با تاسیس شرکت و ارائه ایده خود به پارک علم و فناوری در پارک مستقر شدم.

وی با بیان اینکه اولین و تنها دارنده مدرک اصلاح نژاد در استان هستم، اضافه نمود: همواره در حال جستجوی نقاط قوت و ضعف صنعت پرورش زنبور عسل بوده ام و همواره راهکارهای مدیریتی و آسان با بازدهی بالا را بر روش های سخت و نفس گیر ترجیح داده ام.

این ایده پرداز با بیان اینکه اگر مدیریت صحیح باشد هر شخص می تواند به تنهایی دویست کلنی زنبور عسل را مدیریت کند، توضیح داد: مدیریت در هر کاری در کنار تخصص می تواند به نتیجه برسد و اگر هر کدام از این دو نباشند، کار و یا استارتاپ رشد نخواهد کرد.

محسنی نیک اظهار کرد: انگیزه من فراوری خوراکی است که براساس پوشش گیاهی و هر فصل بتواند نیازهای زنبور را تامین کند و در عین حال وارد سیستم هضم و جذب زنبور شده و عسل فراوریی دستخوش تغییرات نگردد.

وی اضافه نمود: انگیزه های مثبت دیگری نیز در زمینه زنبور عسل دارم که فقط به جنبه معنوی آن فکر می کنم و دوست دارم از این طریق منبع درآمدی ایجاد نموده و هم به افراد بسیاری یاری کنم.

این ایده پرداز اعلام کرد: کارآفرینان و افراد نوآور در ابتدا باید در خود اعتماد به نفس ایجاد نمایند و از هیچ کوشش و کوششی دست نکشند و با تمام قدرت هر روز برای شاخ و برگ دادن به ایده خود پرداخته و زمان و انرژی بگذارند تا همواره برگ برنده برای پیشبرد اهداف خود داشته باشند.

محسنی نیک اظهار داشت: اولین مسئله ای که در مورد کارآفرینان و ایده پردازان وجود دارد این است که نمی دانند برای شروع کار و ایده خود از چه راهی باید اقدام نمایند و به کجا باید مراجعه نمایند و این امر به این علت است که واحدهای حمایتی در کشور ما معرفی نشده اند در حالی که ایران، چندین واحد حمایتی دارد.

وی ادامه داد: تبلیغ در رسانه های جمعی و سطح شهر برای جذب و معرفی افراد نوآور می تواند بسیار موثر باشند که متاسفانه وجود ندارد.

این ایده پرداز اعلام کرد: فرآیند ثبت اختراع و طرح صنعتی برای کارآفرینان و صاحبان ایده بسیار سخت و پر هزینه تصویرسازی شده است و شرکت های خصوصی هزینه بسیاری برای ثبت اختراع و طرح دریافت می نمایند و همچنین بی اعتمادی به حق کپی که در ایران وجود دارد بسیاری شده خیلی از ایده ها در ذهن باقی بماند و یا اینکه به کلی فراموش گردد.

محسنی نیک اظهار داشت: می توان با ایجاد دوره های آموزشی و ایجاد کارگاه های ثبت اختراع به صاحبان ایده جرات و جسارت ثبت اختراع را داد که من نیز می توانم خود ایده خودم را ثبت کنم و این کار را می توانم با حداقل هزینه در ابتدای کار انجام بدهم.

وی اضافه نمود: وجود حس رقابتی و یا حسادت در سازمان ها و اداراتی که با کارآفرینان و ایده پردازان رابطه دارند، نیز یکی دیگر از مسائل است.

این ایده پرداز توضیح داد: صحبت ها و جملاتی با انرژی منفی که بر دل و جان کارآفرینان و جوان های خلاق جامعه می نشیند، چیزی جز دلسردی با خود به همراه نمی آورد.

محسنی نیک ادامه داد: این در حالی است که هزاران شرکت معتبر در جهان در ابتدا فقط یک ایده بوده اند و در سال های اول فروش کمی داشته اند.

ایده هایی که خاموش می شوند

وی اضافه نمود: تسهیلاتی که برای فراوری نمونه اولیه داده می گردد بسیار اندک است و فاصله زمانی برای پرداخت تسهیلات بعدی بسیار طولانی است که این امر باعث می گردد کسب و کار و یا ایده در همان ابتدا خاموش گردد و شاخ و برگ نگیرد.

این ایده پرداز توضیح داد: تا زمانی که افراد نوآور از نظر اقتصادی حمایت نشوند، نمی توان انتظار داشت آن ها بتوانند با خیال آسوده کسب و کار خود را گسترش دهند، این جوانان باید حمایت شوند تا بتوانند ثابت نمایند این کسب و کار جواب داده و زمینه فراوری ملی و صادرات را فراهم می آورد.

محسنی نیک با اشاره به پتانسیل ثروت آوری خراسان جنوبی، یادآور شد: این ظرفیت ها بدون استفاده رها شده و از سویی دیگر جوانان بیکار هستند، بنابراین باید به جوانان اعتماد کرد تا از این ظرفیت ها به بهترین صورت بهره برداری نمایند.

georgiaro.ir: تور گرجستان ارزان قیمت | تور تفلیس، باتومی، تور لحظه آخری گرجستان

dorezamin.com: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 26 آبان 1400 بروزرسانی: 26 آبان 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 5842

به "به جوانان اعتماد کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "به جوانان اعتماد کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید