بی اعتنایی به معافیت مالیاتی شرکت های حمل و نقل بین المللی خراسان رضوی

به گزارش مهسان بلاگ، رئیس انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل بین المللی خراسان رضوی گفت: پرداخت مالیات قانونی را وظیفه عرفی، قانونی و شرعی می دانیم، اما باید به معافیت های مالیاتی این صنف مطابق قانون عمل گردد.

بی اعتنایی به معافیت مالیاتی شرکت های حمل و نقل بین المللی خراسان رضوی

به گزارش خبرنگار گروه استان های خبرنگاران از مشهد، احمد زمانیان رئیس انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل بین المللی خراسان رضوی در نشستی رسانه ای از بی اعتنایی واحد های اقتصادیاتی اداره کل امور اقتصادیاتی استان به معافیت اقتصادیاتی این شرکت ها انتقاد کرد.

وی ادامه داد: پرداخت اقتصادیات قانونی توسط شرکت های حمل و نقل بین المللی را وظیفه عرفی، قانونی و شرعی می دانیم، اما معتقدیم باید به معافیت های اقتصادیاتی این صنف مطابق آنچه در قانون به صراحت به آن اشاره شده نیز عمل شود.

رئیس انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل بین المللی خراسان رضوی با بیان اینکه مطالبات اقتصادیاتی از شرکت های یاد شده شامل اقتصادیات های عملکردی، ارزش افزده و تکلیفی، گفت: پرداخت اقتصادیات تکلیفی از سال 95 منتفی شده است، اما اداره اقتصادیات حتی اقتصادیات های تکلیفی شرکت های حمل و نقل بین المللی در سال های دهه 80 را به جریان انداخته و بسیاری از شرکت ها را درگیر شورا های حل اختلاف اقتصادیاتی نموده است.

زمانیان با اشاره به اقتصادیات های عملکردی، اضافه نمود: طبق ماده 104 قانون اقتصادیات های مستقیم، اقتصادیات در قبال اجرت خدمات شرکت های حقوقی که دفاتر قانونی دارند اخذ می شود در حالی که شرکت های حمل و نقل بین المللی مشمول این قانون نیستند و این شرکت ها تنها با مالک کالا برای حمل و تحویل آن در کشور دیگر قرارداد می بندند.

وی توضیح داد: متاسفانه هم اکنون واحد های اقتصادیاتی با تهیه پرینتی از فهرست تراکنش های اقتصادی شرکت های حمل و نقل بین المللی اقدام به معین اقتصادیات می نمایند و در حقیقت همه این مبالغ را به عنوان هزینه و یا درآمد های شرکت ها تلقی می نمایند و این در حالی است که ما به نیابت از مالکان بار، حقوق قانونی بار، اقتصادیات ها و عوارض را پرداخت می کنیم.

رئیس انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل بین المللی خراسان رضوی گفت: بر اساس ماده 13 قانون اقتصادیات بر ارزش اضافه نموده صادرات کالا و یا خدمات از کشور، معاف از این اقتصادیات است و از آنجایی که شرکت های زیر مجموعه این انجمن صنفی تنها فعالیت های حمل و یا فورواردری کالا را انجام می دهند این فعالیت ها صادرات خدمات بوده و معاف از اقتصادیات ارزش اضافه نموده است.

زمانیان اضافه نمود: بر اساس ماده 141 قانون اقتصادیات های مستقیم، صد درصد درآمد حاصل از صادرات خدمات و کالا های غیرنفتی و محصولات بخش کشاورزی و 20 درصد درآمد حاصل از صادرات مواد خام مشمول اقتصادیات با نرخ صفر می شود.

وی ادامه داد: تبصره یک این ماده اعلام می نماید که درآمد حاصل از صادرات کالا های مختلف که به صورت عبوری (ترانزیت) به ایران وارد می شوند و بدون تغییر در ماهیت یا با انجام کاری بر روی آن صادر می شوند مشمول اقتصادیات با نرخ صفر می شود و این فعالیت ها با توضیح عملکرد حرفه ای شرکت های حمل و نقل بین المللی استان کاملاً مطابقت دارد.

رئیس انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل بین المللی خراسان رضوی گفت: با وجود صراحت در قانون و مکاتبات متعدد این انجمن صنفی با سازمان امور اقتصادیاتی کشور و استان و تایید معافیت های یاد شده، باز هم دفاتر اقتصادیاتی ارقام اقتصادیاتی علی الراس سنگینی را برای این شرکت ها صادر می نمایند و متاسفانه وقت و انرژی مدیران 230 شرکت حمل و نقل بین المللی خراسان رضوی در راهرو های شورا های حل اختلاف اقتصادیاتی تلف می شود.

زمانیان اضافه نمود: دست کم 10 شرکت حمل و نقل بین المللی با رجوع به دیوان عدالت اداری لغو آراء شورا های حل اختلاف اقتصادیاتی را کسب نموده اند، اما بازهم متاسفانه اداره کل امور اقتصادیاتی خراسان رضوی بر احکام خود پافشاری می نماید.

/ف.س

georgiaro.ir: تور گرجستان ارزان قیمت | تور تفلیس، باتومی، تور لحظه آخری گرجستان

dorezamin.com: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 26 آبان 1400 بروزرسانی: 26 آبان 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 12055

به "بی اعتنایی به معافیت مالیاتی شرکت های حمل و نقل بین المللی خراسان رضوی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بی اعتنایی به معافیت مالیاتی شرکت های حمل و نقل بین المللی خراسان رضوی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید