خشکی پوست را با روش های خانگی درمان کنید

به گزارش مهسان بلاگ، خبرنگاران - ترجمه از پردیس بختیاری: زمانی که هوا رو به سردی می رود، پوست بدن ما، به دلیل کاهش رطوبت هوا، نیز خشک تر می گردد اما خوشبخاته راهکارهایی وجود دارد که بتوان این خشکی را با روش های طبیعی در خانه درمان کرد. اگر شما هم از خشکی پوست تان رنج می برید، می توانید به یاری روش هایی که در ادامه برایتان آورد ه ایم، پوست تان را نرم و لطیف سازید.

خشکی پوست را با روش های خانگی درمان کنید

روش های طبیعی برای صورت

روغن های طبیعی

روغن های طبیعی یکی از بهترین روش ها برای مرطوب کردن پوست صورت هستند، از این رو شما می توانید آنها را به جای مرطوب نماینده ها بهره ببرید. یکی از بهترین روغن ها برای این کار، روغن نارگیل است. البته اگر مبتلا به آکنه هستید، بهتر است از این روغن استفاده نکنید. برای از بین بردن آکنه و در عین حال مرطوب کردن پوست، روغن جوجوبا انتخاب مناسب تری ست.

عسل

عسل نیز یکی دیگر از مواد طبیعی برای از بین بردن خشکی پوست صورت است. با استفاده از این ماده پوستی نرم و مرطوب خواهید داشت. عسل حاوی ویتامین، آنتی اکسیدان و خاصیت ضد میکروبی و ضد باکتری ست. شما می توانید آن را به عنوان ماسک صورت بهره ببرید. یک قاشق غذاخوری از آن را بردارید و به صورت تان بمالید، سپس 15 دقیقه صبر کنید و پس از آن صورت تان را با آب گرم بشویید. این کار را چند بار در هفته انجام دهید تا تاثیر فوق العاده آن را مشاهده کنید.

ماست

ماست می تواند به عنوان یک مرطوب نماینده پوست صورت عمل کند. این ماده نه تنها خشکی پوست شما را از بین می برد، بلکه از ترک و چین و چروک های آن نیز می کاهد. کافی ست که ماست را به مدت 15 تا 30 دقیقه به پوست تان بزنید و سپس صورت تان را با آب گرم بشویید. شما می توانید این کار را هر روز یا چند روز در هفته انجام دهید.

روش های طبیعی برای صورت و بدن

روغن نارگیل

روغن نارگیل یکی از بهترین مرطوب نماینده های بدن است. این ماده پوست شما را هیدراته و آن را نرم می نماید. شما می توانید این روغن را هر شب قبل خواب به بدن تان بزنید و صبح از تاثیری که روی پوست تان داشته لذت ببرید. برای تاثیرگذاری بیشتر، حتی بهتر است که این ماده را بعد از حمام به پوست تان بزنید تا راحت تر جذب بدن گردد.

آلوئه ورا

آلوئه ورا یکی از بهترین مواد برای هیدراته کردن پوست های خشک است. این ماده سلول های مرده پوست را از بین می برد و به جایش سلول های جدید را جایگزین می نماید. اگر این گیاه را در خانه دارید، یکی از برگ های آن را بکنید و آن را از وسط ببرید، سپس ژل آن را به نواحی خشک بدن تان بمالید. در صورت احتیاج یک یا دو بار در روز این کار را انجام دهید.

موز

موز یکی از میوه های حاوی مرطوب نماینده است و خاصیت ضد چروکی دارد، از این رو می توانید آن را به عنوان یک درمان خانگی برای خشکی بدن تان بهره ببرید. نصف موز را بردارید و آن را له کنید، سپس با 1 قاشق غذاخوری روغن نارگیل مخلوط کنید و آن را به پوست تان بزنید. این کار را هفته ای 2 بار انجام دهید تا پوست تان نرم و لطیف گردد.

روغن آفتاب گردان

تحقیقی در سال 2013 ثابت نموده که روغن آفتاب گردان می تواند به عنوان مرطوب نماینده طبیعی برای پوست بدن استفاده گردد. این ماده پوست را هیدراته نموده و از خشکی آن می کاهد. بنابراین می توانید آن را به نواحی خشک بدن مانند آرنج ها بزنید و از نرمی که به پوست تان می دهد، لذت ببرید.

اسیدهای چرب امگا 3

مصرف غذاهایی که حاوی امگا 3 هستند می توانند خشکی پوست شما را از بین ببرند. تحقیقات ثابت نموده افرادی که 2 بار در طول روز غذاهای حاوی امگا 3 مصرف می نمایند، به طور چشمگیری پوست بدن شان نسبت به دیگران نرم تر و مرطوب تر است. شما هم اگر از خشکی پوست رنج می برید، غذاهایی چون ماهی، آواکادو، دانه چیا، دانه های کتان و ... به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

georgiaro.ir: تور گرجستان ارزان قیمت | تور تفلیس، باتومی، تور لحظه آخری گرجستان

dorezamin.com: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: برترین ها
انتشار: 26 آبان 1400 بروزرسانی: 26 آبان 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 10601

به "خشکی پوست را با روش های خانگی درمان کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خشکی پوست را با روش های خانگی درمان کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید