صدورهرگونه پروانه اجرایی مغایر با مصوبات شورای عالی معماری و شهرسازی کشور در بافت تاریخی قزوین متوقف شد

به گزارش مهسان بلاگ، به دنبال تخریب خانه میرمیران واقع در محله تاریخی بلاغی قزوین سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان از توقف صدور هرگونه پروانه اجرایی مغایر با مصوبات شورای عالی معماری و شهرسازی کشور در بافت تاریخی اطلاع داد.

صدورهرگونه پروانه اجرایی مغایر با مصوبات شورای عالی معماری و شهرسازی کشور در بافت تاریخی قزوین متوقف شد

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قزوین، علیرضا خزائلی سرپرست میراث فرهنگی استان با اعلام این خبر گفت: خانه میرمیران واقع در محله تاریخی بلاغی قزوین در فهرست آثار ملی به ثبت نرسیده ولی به دلیل اهمیت آن به عنوان اثری واجد ارزش در مصوبات شورای عالی معماری و شهرسازی جزو آثار در اولویت تثبیت و حفظ عنوان شده بود که متاسفانه مالک بنا پس از صدور مجوز ساخت بدون اخذ استعلام از این اداره کل اقدام به تخریب پلاک مذکور نموده است.

خزائلی در ادامه اظهار کرد: با توجه به نگاه ویژه استاندار محترم قزوین به بافت تاریخی و تعامل استانداری با میراث فرهنگی طی جلسه ای با حضور او و ارائه گزارش، مقرر شد تا اتمام مطالعه ضوابط اختصاصی در عرصه بافت تاریخی قزوین و تصویب آن، از صدور هرگونه مجوز که ممکن است مغایر با مصوبات شورای عالی معماری و شهرسازی کشور باشد جلوگیری گردد که برای تکمیل مطالعات این طرح ظرف زمانی دو ماهه از سوی ایشان اعلام شد.

سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین یاد آور شد: امیدوارم با همراهی و همکاری نهادها و دستگاه های اجرایی استان بتوانیم در راستای اجرای مصوبات شورای عالی معماری و شهرسازی کشور و حفاظت از آثار ارزشمند تاریخی استان گام موثری برداریم.

georgiaro.ir: تور گرجستان ارزان قیمت | تور تفلیس، باتومی، تور لحظه آخری گرجستان

dorezamin.com: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: میراث آریا
انتشار: 26 آبان 1400 بروزرسانی: 26 آبان 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 15572

به "صدورهرگونه پروانه اجرایی مغایر با مصوبات شورای عالی معماری و شهرسازی کشور در بافت تاریخی قزوین متوقف شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صدورهرگونه پروانه اجرایی مغایر با مصوبات شورای عالی معماری و شهرسازی کشور در بافت تاریخی قزوین متوقف شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید