نوبخت در گیلان: اتصال ریلی بنادر منطقه آزاد انزلی درآمد ارزی کشور را افزایش می دهد

به گزارش مهسان بلاگ، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: اتصال ریل به بنادر محدوده منطقه آزاد انزلی، میزان درآمد ارزی کشور را افزایش می دهد.

نوبخت در گیلان: اتصال ریلی بنادر منطقه آزاد انزلی درآمد ارزی کشور را افزایش می دهد

به گزارش گروه استان های خبرنگاران، محمدباقر نوبخت امروز در جلسه هماهنگی اتصال ریل به بنادر منطقه آزاد انزلی با اشاره به اتصال راه آهن رشت به بنادر کاسپین و انزلی تا سرانجام سال آینده گفت: لازم است که از کلیه ظرفیت ها برای تسریع در تکمیل این پروژه ملی استفاده کنیم.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه در سال آینده ریل به بندرکاسپین منطقه آزاد انزلی متصل خواهد شد گفت: اتصال ریل به بنادر محدوده منطقه آزاد انزلی زمینه اتصال خلیج فارس به دریای خزر را فراهم می نماید که در نهایت منجر به اتصال دریای خزر به سایر کشور های دنیا می گردد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با اشاره به اینکه منطقه آزاد انزلی نقشه موثری در افزایش مبادلات با کشور های حاشیه دریای خزر دارد اضافه نمود: این پروژه می تواند با توجه به موقعیت استراتژیک منطقه آزاد انزلی که در جهت کریدور های تجاری بین المللی قرار گرفته است، حجم مبادلات تجاری را افزایش دهد.

نوبخت با بیان اینکه زیرساخت های مناسب برای تکمیل این پروژه وجود دارد اظهار داشت: با استفاده از پروژه اتصال ریل به بنادر منطقه آزاد انزلی می توانیم کالا های خود را به چین و کشور های اروپایی صادر کنیم و میزان درآمد ارزی کشور را افزایش دهیم.

وی با اشاره به تسریع در انجام مراحل تملک زمین در جهت راه آهن رشت به انزلی در کمترین زمان گفت: لازم است که تا خرداد سال جاری تملک زمین انجام گردد، زیرا با توجه به اقدامات سازمان منطقه آزاد انزلی در انجام تملک زمین در 2 کیلومتر جهت ریلی واقع در این منطقه شرایط لازم برای اتمام این پروژه فراهم است.

در این جلسه گزارشی از اقدامات اجرا شده جهت اتصال ریل به بنادر کاسپین و انزلی توسط مدیران نهاد های اجرایی و شرکت های مشاور و پیمانکار ارائه شد و نوبخت نیز از بندر کاسپین و جهت اتصال ریل به منطقه آزاد انزلی بازدید کرد.

ب

georgiaro.ir: تور گرجستان ارزان قیمت | تور تفلیس، باتومی، تور لحظه آخری گرجستان

dorezamin.com: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 26 آبان 1400 بروزرسانی: 26 آبان 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 7957

به "نوبخت در گیلان: اتصال ریلی بنادر منطقه آزاد انزلی درآمد ارزی کشور را افزایش می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نوبخت در گیلان: اتصال ریلی بنادر منطقه آزاد انزلی درآمد ارزی کشور را افزایش می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید