هواوی از لپ تاپ های MateBook X Pro جدید و MateBook 14 رونمایی کرد

به گزارش مهسان بلاگ، شرکت هواوی دقایقی پیش در نمایشگاه موبایل بارسلون، دو لپ تاپ جدید معرفی کرد. پس از معرفی لپ تاپ MateBook 13 در نمایشگاه CES 2019، حالا نوبت به دو لپ تاپ جدید از خانواده میت بوک رسیده که اولین MateBook X Pro جدید است و دیگری MateBook 14. قبل از هرچیز بگذارید سراغ لپ تاپ حرفه ای تر یعنی میت بوک اکس پرو برویم. این لپ تاپ بیش از هرچیزی یک آپدیت سخت افزاری درونی نسبت به نسل قبلی خود به حساب می آید و تغییرات ظاهری زیادی نداشته اما MateBook 14 یک لپ تاپ کاملا جدید در خانواده محصولات کامپیوتری هواوی به حساب می آید.

هواوی از لپ تاپ های MateBook X Pro جدید و MateBook 14 رونمایی کرد

MateBook X Pro

طراحی این محصول به جز لوگوی هواوی در بخش پشتی نمایشگر، تغییری دیگری نداشته است. وزن و ابعاد هم مثل نسل قبلی این محصول می ماند اما بعضی تغییرات سخت افزاری در زیر پوسته MateBook X Pro اتفاق افتاده که این محصول را در جهانی ویندوزی ها، تبدیل به لپ تاپ هیجان انگیزی می نماید. آخرین نسل از پردازنده های اینتل به این محصول راه پیدا نموده و کارت گرافیک جدید انویدیا هم در MateBook X Pro جدید مشاهده می گردد.

بخواهیم دقیق تر بگوییم، MateBook X Pro از پردازنده جدید اینتل یعنی Core i7-8565U و Core i5-8265U بهره خواهد برد که سرعت بیشتر و مصرف انرژی کمتری نسبت به نسل های قبلی دارند. GPU دستگاه که به صورت آن برد نیز هست، بهبود یافته از و از GeForce MX150 با دو گیگابایت GDDR5 VRAM در نسل قبلی، به GeForce MX250 با 2 گیگابایت GDDR5 VRAM در نسل جدید رسیده ایم. حافظه رم این لپ تاپ نیز 8 و 16 گیگابایتی خواهد بود و حافظه داخلی لپ تاپ هم 256 و 512 گیگابایتی یا یک ترابایتی می تواند باشد که از نوع PCIe NVMe SSD است.

نمایشگر 13.9 اینچی این دستگاه که پنل IPS LCD دارد، رزولوشن 3000 در 2000 خواهد داشت و حداکثر روشنایی آن به 450 نیتس می رسد. پوشش رنگی صد درصدی sRGB Color Gamut و کانتراست 1500:1 از دیگر مشخصات این پنل جذاب است. همچنین پشتیبانی از لمس تا 10 نقطه به صورت همزمان، هنوز هم در نمایشگر این لپ تاپ وجود دارد و حاشیه های نمایشگر هم به طرز غیر قابل باوری، باریک و نازک هستند. به طور کلی، نسبت نمایشگر به پنل رویی دستگاه، 91 درصد بوده که فوق العاده است.

باتری این لپ تاپ با نسل قبلی خود تفاوتی ننموده و هنوز 57.4Wh است اما هواوی وعده داد با توجه به پردازنده کم مصرف تر، عمر باتری در این محصول بیشتر شده باشد. سنسور اثر انگشت هم هنوز در بالای کیبرد قرار گرفته و برای امنیت بیشتر، هواوی از یک چیپست اختصاصی برای ثبت اطلاعات اثر انگشت کاربر روی آن، استفاده نموده است.

متاسفانه اما وب کم دستگاه هنوز دوربینی 1 مگاپیکسلی دارد که در سال 2019، اتفاق خنده داری به نظر می رسد. سنسورهای بزرگ تر قیمت چندان بیشتری ندارند اما احتمالا به دلیل محدودیت های محل قرار گیری وب کم که در وسط بخش بالایی کیبرد است، هواوی نمی تواند سنسوری بزرگ تر استفاده کند.

در طرف دیگر، پورت ها و اتصالات این دستگاه، یکی از نقاط قوت آن هستند. MateBook X Pro جدید، دارای یک پورت USB-C Thunderbolt 3، دو پورت USB-C معمولی و یک پورت USB-A 3.0 است.

جدا از این موارد هواوی یک ویژگی نرم افزاری جدید همی در این لپ تاپ و هم MateBook 14 قرار داده که نام آن Huawei Share 3.0 OneHop است. این ویژگی به یاری چیپست NFC که در سمت راست تاچ پد قرار گرفته، می تواند اطلاعات، عکس ها و ویدیو ها را به سرعت به گوشی اندرویدی کاربر (یا بالعکس) منتقل کند. بهترین عملکرد این ویژگی را می توان با همین لپ تاپ و همچین با گوشی های پرچمدار هواوی داشت. ویژگی نرم افزاری جذاب دیگر، کلیپ برد اشتراکی است که یعنی هر متنی را که روی لپ تاپ خود کپی کنید، می توانید سپس در گوشی هواوی خود، آن متن را پیست کنید.

این لپ تاپ انتظار می رود از ماه May در آمریکای شمالی و دیگر نقاط جهان عرضه گردد. قیمت MateBook X Pro جدید با پردازنده Core i5، رم 8 گیگابایتی و حافظه داخلی 512 گیگابایتی، 1599 یورو معین شده است. رده بالا ترین مدل با پردازنده Core i7، رم 16 گیگابایتی و حافظه داخلی یک ترابایتی نیز 1999 یورو قیمت خواهد داشت. هر دو نسخه ای که گفتیم هم با نمایشگر لمسی عرضه می شوند.

MateBook 14

MateBook 14 قرار است فاصله بین لپ تاپ های سری X و سری D را پر کند. این محصول عملکرد بسیاری خوبی را بدون آنکه قیمت زیادی داشته باشد، ارائه می نماید و با وزن 1.49 کیلوگرمی، جزو سبک ترین لپ تاپ های 14 اینچی هم به حساب می آید.

نمایشگر دستگاه اما رزولوشن کمتری دارد و با نسبت نمایش 3:2، رزولوشن 2160 در 1440 پیکسل دارد. حداکثر روشنایی این نمایشگر هم به 300 نیتس می رسد و همچنان می تواند 100 رنگ های sRGB را پوشش دهد. کانتراس این نمایشگر هم 1000:1 است که برای یک نمایشگر میان رده، خوب به حساب می آید.

همچنین هواوی در این لپ تاپ هم از نمایشگری با حشایه های اندک استافده نموده و همین موجب شده تا وب کم در این لپ تاپ هم مثل MateBook X Pro به زیر یکی از دکمه های کیبرد منتقل گردد. این یعنی همچنان دوربین وب کم در این لپ تاپ هم ضعیف است اما وقتی به نسبت نمایشگر 90 درصدی به بخش بالایی لپ تاپ نگاه می کنید، دیگر ضعف وب کم آنقدر به چشم نمی آید. همچنین قرارگیری وب کم در زیر یک دکمه کیبرد آنقدر هم بد نیست و برای مثال از نظر امنیت هم خیلی خوب است و لازم نیست با یک چسب آن را بپوشانید بلکه تنها کافی است دکمه وب کم را به پایین فشار دهید تا دیگر آن را نبینید.

MateBook 14 این لپ تاپ به اندازه MateBook X Pro قدرتمند است و تنها بعضی از ویژگی ها از آن حذف شده است. برای مثال همچنان از همان پردازنده نسل هشتم اینتل در این محصول هم استفاده شده و کاربر می تواند مدلی از MateBook 14 را با پردازنده Core i7-85650U همراه با گرافیک Nvidia GeForce MX250 با دو گیگابایت GDDR5 Vram خریداری کند. حافظه رم و حافظه داخلی که این لپ تاپ در آن عرضه می گردد نیز درست مثل MateBook X Pro است با این تفاوت که دیگر حافظه داخلی یک ترابایتی برای MateBook 14 وجود ندارد.

هواوی اسم سیستم فن دستگاه را Shark Fin 2.0 گذاشته و وعده می دهد که با این فن ها، این لپ تاپ 18 درصد هوای خنک تری را به پردازنده می رساند. از دیگر ویژگی های جذاب این لپ تاپ می توانیم به سنسور اثر انگشت، آخرین نسل از WiFi، بلوتوث نسل 5 و پشتیبانی از بلندگوهای بهینه شده با استاندارد Atmos اشاره کنیم.

اتصالات در این لپ تاپ نیز از قلم نیفتاده است. دو پورت USB-A در یک سمت دستگاه وجود دارند که استانداردهای USB 2.0 و 3.0 را پشتیبانی می نمایند. در سمت دیگر دستگاه، یک پورت USB-C واقع شده است اما از نوع تاندربولت 3 نیست اما همچنان شارژ لپ تاپ و همچنین خروجی تصویر را پشتیبانی می نماید. یک پورت HDMI و جک هدفون نیز در کنار پورت USB-C محصول دیده می شوند. این لپ تاپ می تواند همزمان خروجی تصویر به دو مانیتور داشته باشد اما در این حالت دیگر امکان شارژ دستگاه وجود ندارد و تنها از انرژی باتری استفاده می گردد.

ظرفیت باتری این محصول نیز مثل X Pro بوده و 57.4Wh است. هواوی می گوید این لپ تاپ با این باتری، می تواند تا 15 ساعت بدون وقفه ویدیو بخش کند و شارژر 65 واتی که درون بسته بندی محصول واقع شده است نیز می تواند با 15 دقیقه شارژ، تا سه ساعت انرژی را برای این لپ تاپ تامین کند.

این لپ تاپ بر خلاف X Pro، در سه رنگ عرضه می گردد و در کنار رنگ های نقره ای و خاکستری فضایی، رنگ طلایی رزی هم برای آن در نظر گرفته شده است.

قیمت MateBook 14 از 1199 یورو برای پردانزده Core i5، رم 8 گیگابایتی و حافظه داخلی 512 گیگابایتی شروع می گردد و مدل Core i7 با رم 16 گیگابایتی و حافظه داخلی 512 گیگابایتی و نمایشگری لمسی، 1499 دلار قیمت دارد.

منبع: GSMArena

georgiaro.ir: تور گرجستان ارزان قیمت | تور تفلیس، باتومی، تور لحظه آخری گرجستان

dorezamin.com: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 26 آبان 1400 بروزرسانی: 26 آبان 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 5976

به "هواوی از لپ تاپ های MateBook X Pro جدید و MateBook 14 رونمایی کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هواوی از لپ تاپ های MateBook X Pro جدید و MateBook 14 رونمایی کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید