آمادگی ایران برای همکاری در جهت تهیه پرونده های ثبت جهانی

به گزارش مهسان بلاگ، ایرنا/ براساس سخنان محمدحسن طالبیان، آمادگی ایران برای همکاری در جهت تهیه پرونده های ثبت جهانی مشاهده می گردد.

آمادگی ایران برای همکاری در جهت تهیه پرونده های ثبت جهانی

داستان چیست؟

محمدحسن طالبیان در مراسم افتتاح اولین نمایشگاه و کنفرانس بین المللی خوشنویسی راه ابریشم در مشهد با عنوان پایکوبی قلم، اضافه کرد: باید کوشش کنیم کشورهای منطقه از انسجام و رفاقت فرهنگی برخوردار شوند و در این راستا برای تهیه پرونده های مشترک با این کشورها و ثبت آن در فهرست میراث دنیای اعلام آمادگی می کنیم.

وی با اشاره به به نقش جاده ابریشم در توسعه و تبادل فرهنگی کشورهای منطقه ادامه داد: جاده ابریشم از 24 استان ایران عبور می نماید که شاهراه خراسان نیز بخشی از این راه تاریخی است.

معاون وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: مسجد گوهرشاد و آثار بسیاری در هرات افغانستان و سمرقند و بخارا در تاجیکستان می توانند در فهرست میراث دنیای ثبت شوند.

وی با اشاره به سابقه تاریخی هنر خوشنویسی در ایران اضافه کرد: این هنر در دوره های ایلخانی و سلجوقی به اوج خود رسید و با پیدایش چاپ های سربی و دیجیتال کم فروغ شد، اما به همت استادان خوشنویسی و نهادها و دستگاه های مختلف، هنوز هم خوشنویسی صندلی والایی دارد.

طالبیان ادامه داد: پرونده خوشنویسی با عنوان پاسداری از فرهنگ برای ثبت در فهرست میراث دنیای به یونسکو ارسال شده که امیدواریم سال آینده در فهرست میراث دنیای قرار گیرد.

وی با بیان اینکه موزه عظیم خراسان که با الهام از اثر تاریخی کاخ خوشید کلات طراحی و ساخته شده، به مرکز تبادل و تعامل فرهنگی تبدیل شده است گفت: 60 هزار شی تاریخی در موزه عظیم خراسان در حال ساماندهی است.

نمایشگاه دنیای خوشنویسی کشورهای جاده ابریشیم تا سوم فروردین سال آینده به صورت مجازی و با حضور نمایندگان 30 کشور دنیا ادامه دارد که در آن 234 اثر از نقاط مختلف دنیا به نمایش درخواهد آمد.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

سلو بلاگ: سلو بلاگ: محفلی برای هم اندیشی

پریها: پریها: اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما، هنر، گردشگری

منبع: همگردی
انتشار: 20 شهریور 1400 بروزرسانی: 20 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 75281

به "آمادگی ایران برای همکاری در جهت تهیه پرونده های ثبت جهانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمادگی ایران برای همکاری در جهت تهیه پرونده های ثبت جهانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید