به کار گیری ظرفیت های نانو برای ارتقای کیفیت صنایع دستی

به گزارش مهسان بلاگ، رئیس ستاد ویژه توسعه فناوری نانو گفت: نانوتکنولوژی می تواند بدون صدمه زدن به هویت صنایع دستی و بدون واردکردن مدرنیسم، در ارتقای کیفیت و دوام صنایع دستی یاری کند.

به کار گیری ظرفیت های نانو برای ارتقای کیفیت صنایع دستی

سعید سرکار در حاشیه بازدید از سی و دومین نمایشگاه ملی صنایع دستی در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران اضافه نمود: با حفظ هویت های سنتی می توانیم از ظرفیت فنّاوری های نوین در ارتقای کیفیت و دوام صنایع دستی بهره ببریم.

او با قابل توجه توصیف کردن نمایشگاه صنایع دستی گفت: از لحظه به لحظه بازدید از نمایشگاه لذت بردم و به سنت و هنر افراد مناطق مختلف کشور که در حوزه صنایع دستی فعالیت دارند افتخار کردم.

رئیس ستاد ویژه توسعه فناوری نانو اضافه نمود: صنایع دستی ترکیبی از هنر و سنت ایرانی است که با دستان افراد بومی هر منطقه شکل می گیرد و این چنین نمایشگاه هایی شرایط بروز و ظهور هنرهایی را فراهم می نمایند که ریشه در تاریخ ما دارد.

او درباره میزان علاقه خود به صنایع دستی گفت: به صنایع دستی علاقه زیادی دارم پدرم در کار فراوری فرش بود و از کودکی با این حوزه ها آشنا بودم.

سرکار با تأکید بر این که فرش دستی باید زیرمجموعه معاونت صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی قرار بگیرد، گفت: اعتقاد دارم که فرش دستی زیرمجموعه صنایع دستی و فرش ماشینی زیرمجموعه وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار بگیرد.

او اضافه نمود: هویت فرش دستباف در صنایع دستی بهتر می تواند درک گردد و شاید در وزارت صنعت توجه لازم به فرش دستباف نگردد.

georgiaro.ir: تور گرجستان ارزان قیمت | تور تفلیس، باتومی، تور لحظه آخری گرجستان

dorezamin.com: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: میراث آریا
انتشار: 26 آبان 1400 بروزرسانی: 26 آبان 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 16155

به "به کار گیری ظرفیت های نانو برای ارتقای کیفیت صنایع دستی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "به کار گیری ظرفیت های نانو برای ارتقای کیفیت صنایع دستی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید