سفری به کاخ کرملین روسیه

به گزارش مهسان بلاگ، کاخ کرملین نماد قدرت و شکوه روسیه است. این مجموعه عظیم در قلب شهر مسکو قرار دارد و شامل کاخ‌های سلطنتی، کلیساها، دفاتر دولتی و میدان‌هایی است که شاهد وقایع مهم تاریخی بوده‌اند. کرملین در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده و یکی از پربازدیدترین جاذبه‌های گردشگری روسیه است.

سفری به کاخ کرملین روسیه

برای دریافت مشاوره و خدمات تخصصی گردشگری و سفر به سراسر دنیا با bestcanadatours.com مجری مستقیم تورهای مسافرتی و گردشگری همراه باشید.

کرملین به معنای قلعه یا دژ است و این نام به خوبی حال و هوای این مکان را توصیف می کند. کرملین با دیوارهای بلند و برج های محکم خود، قرن هاست که از شهر مسکو در برابر حملات دشمنان محافظت کرده است.

تاریخچه کاخ کرملین

تاریخچه کاخ کرملین به قرن چهاردهم میلادی باز می گردد، زمانی که ایوان کالیتا، شاهزاده مسکو، دستور ساخت قلعه ای چوبی در این محل را داد. در قرن پانزدهم میلادی، ایوان سوم دستور داد که قلعه چوبی به قلعه ای سنگی تبدیل شود و دیوارها و برج های آن را مستحکم تر کند.

در قرن شانزدهم میلادی، ایوان مخوف، تزار روسیه، کرملین را به محل اقامت خود تبدیل کرد و دستور ساخت کاخ ها و کلیساهای جدیدی در این مجموعه را داد. در دوران حکومت سلسله رومانوف، کرملین همچنان محل اقامت تزارهای روسیه بود و در این مدت، بسیاری از بناهای باشکوهی که امروزه در کرملین می بینیم، ساخته شد.

پس از انقلاب بلشویکی در سال 1917، کرملین به مرکز قدرت اتحاد جماهیر شوروی تبدیل شد و تا سال 1991، محل اقامت رهبران شوروی بود. پس از فروپاشی شوروی، کرملین به محل اقامت رئیس جمهور روسیه تبدیل شد.

معماری کاخ کرملین

معماری کرملین ترکیبی از سبک‌های مختلف از جمله روسی، بیزانس، گوتیک و رنسانس است. این مجموعه شامل بیش از 20 ساختمان مهم است که از جمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کلیسای جامع عروج مریم مقدس: این کلیسا بزرگ‌ترین و مهم‌ترین کلیسای ارتدکس روسیه است و در قرن شانزدهم میلادی ساخته شده است.
  • کاخ بزرگ کرملین: این کاخ در قرن نوزدهم میلادی به دستور نیکلای اول، تزار روسیه، ساخته شد و محل برگزاری مراسم رسمی دولت روسیه است.
  • زرادخانه کرملین: این زرادخانه شامل مجموعه‌ای از جواهرات، تاج‌وتخت و لباس‌های سلطنتی است.
  • برج اسپاسکایا: این برج یکی از نمادهای شهر مسکو است و ساعت مشهور کرملین بر روی آن قرار دارد.

بازدید از کاخ کرملین

کاخ کرملین از سه بخش میدان سرخ، کرملین و میدان جامع تشکیل شده است. برای بازدید از بخش‌های مختلف کرملین باید بلیط تهیه کنید. بلیط‌ها را می‌توانید از وب‌سایت کرملین یا از دفاتر فروش بلیط در محل تهیه کنید.

بازدید از کرملین حدود 3 تا 4 ساعت طول می‌کشد. در طول بازدید، می‌توانید از کاخ بزرگ کرملین، کلیسای جامع عروج مریم مقدس، زرادخانه کرملین و میدان جامع دیدن کنید. همچنین می‌توانید از برج اسپاسکایا بالا بروید و از منظره شهر مسکو لذت ببرید.

کرملین یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری روسیه است. هر ساله میلیون‌ها گردشگر از سراسر جهان از کرملین بازدید می‌کنند.

کرملین همه روزه از ساعت 10 صبح تا 5 بعد از ظهر باز است. به جز روزهای دوشنبه و پنجشنبه که کرملین تعطیل است.

جاذبه های گردشگری کاخ کرملین

کاخ کرملین دارای بسیاری از جاذبه های گردشگری است که از آن جمله می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • میدان سرخ: میدان سرخ بزرگترین میدان مسکو و یکی از مشهورترین میدان های جهان است. این میدان در مقابل دیوار کرملین قرار دارد و محل برگزاری بسیاری از مراسم ها و رویدادهای مهم ملی روسیه است.
  • آرامگاه لنین: آرامگاه لنین در میدان سرخ قرار دارد و محل دفن جسد ولادیمیر لنین، رهبر انقلاب بلشویکی و بنیانگذار اتحاد جماهیر شوروی است.
  • کلیسای جامع سنت باسیل: کلیسای جامع سنت باسیل یکی از نمادهای شهر مسکو و یکی از زیباترین کلیساهای جهان است. این کلیسا در میدان سرخ قرار دارد و به دلیل گنبدهای رنگارنگ خود، شهرت دارد.
  • کاخ کرملین کبیر: کاخ کرملین کبیر بزرگترین کاخ کرملین و محل اقامت رئیس جمهور روسیه است. این کاخ دارای بیش از 700 اتاق و سالن است و یکی از مجلل ترین کاخ های جهان محسوب می شود.
  • موزه کرملین: موزه کرملین یکی از بزرگترین موزه های جهان است و دارای مجموعه ای غنی از آثار هنری و تاریخی از جمله جواهرات سلطنتی، سلاح ها، لباس ها و وسایل شخصی تزارها و رهبران شوروی است.
  • خیابان آربات: این خیابان یکی از قدیمی‌ترین خیابان‌های مسکو است و پر از مغازه‌های سوغاتی، رستوران و کافه است.
  • کلیسای جامع مسیح منجی: این کلیسا بزرگ‌ترین کلیسای ارتدکس روسیه است و در قرن نوزدهم میلادی ساخته شده است.
  • باغ الکساندر: این باغ در کنار رودخانه مسکو قرار دارد و یکی از محبوب‌ترین مکان‌های تفریحی مردم مسکو است.
  • برج اسپاسکایا، یکی از برج‌های اصلی کرملین است که در قرن پانزدهم میلادی ساخته شده است. این برج دارای یک ساعت بزرگ است که به عنوان زنگ اصلی روسیه به شمار می‌رود.

سفر به کاخ کرملین

برای سفر به کاخ کرملین، باید بلیط تهیه کنید. بلیط های کرملین را می توان به صورت آنلاین یا حضوری از دفاتر فروش بلیط تهیه کرد.

پس از ورود به کرملین، می توانید با پای پیاده یا با استفاده از ماشین های برقی در این مجموعه گشت بزنید. در کرملین، می توانید از کاخ کرملین کبیر، میدان سرخ، کلیسای جامع سنت باسیل، آرامگاه لنین و سایر جاذبه های گردشگری دیدن کنید.

نکات بازدید از کاخ کرملین

  • هنگام بازدید از کرملین، باید به پوشش خود توجه کنید. ورود با لباس‌های باز یا نامناسب به کرملین ممنوع است.
  • در کرملین سیگار کشیدن و عکاسی از برخی مکان‌ها ممنوع است.
  • هنگام بازدید از کرملین، باید گذرنامه خود را همراه داشته باشید.
  • بهترین زمان برای بازدید از کرملین در فصل تابستان است که هوا مطبوع‌تر است.
  • عکاسی در برخی از قسمت های کرملین ممنوع است.
  • بازدید از کرملین حدود 3 تا 4 ساعت طول می کشد.

نتیجه‌گیری

کاخ کرملین یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری روسیه است و بازدید از آن برای هر گردشگری که به مسکو سفر می‌کند، واجب است. کرملین ترکیبی از تاریخ، فرهنگ و هنر روسیه است و به شما کمک می‌کند تا درک بهتری از این کشور پهناور پیدا کنید.

انتشار: 14 آبان 1402 بروزرسانی: 19 آبان 1402 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 19717

به "سفری به کاخ کرملین روسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفری به کاخ کرملین روسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید