کرونا به مغز و سیستم عصبی آسیب می زند

به گزارش مهسان بلاگ، نتایج یک پژوهش جدید نشان می دهد ویروس کرونا باعث آسیب به مغز و سیستم عصبی بعضی از بیماران می گردد و درنتیجه این اتفاق، لکنت زبان و تشنج در آنها بروز می نماید.

کرونا به مغز و سیستم عصبی آسیب می زند

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از دیلی میل، نتایج یک پژوهش جدید نشان می دهد ویروس کرونا باعث آسیب به مغز و سیستم عصبی بعضی از بیماران می گردد.

آسیب این ویروس به مغز تبعاتی مانند لکنت و تشنج به جای می گذارد؛ متخصصان مغز و اعصاب 214 بیمار تحت درمان با کروناویروس در ووهان چین را مورد آنالیز قرار دادند و معین شد، 36.4 درصد علائم مغزی و عصبی داشتند.

کارشناسان تأکید می نمایند، شناسایی این علائم می تواند به پزشکان در شناسایی بیماران با خطر بالاتر یاری کند تا از آسیب بیشتر به سلامتی جلوگیری گردد.

چنین تأثیراتی که به طور کلی در حدود یک سوم بیماران مشاهده می گردد، منجر به علائمی از جمله سردرد، لکنت زبان و تشنج می گردد.

این مطالعه نخستین پژوهشی است که مسائل مغزی در ارتباط با عفونت ویروس کرونا را توصیف می نماید؛ این علائم می تواند بیماران را در معرض خطر بیشتری قرار دهد.

در این تحقیق، متخصص مغز و اعصاب از دانشگاه علم و فناوری Huazhong و همکارانش اطلاعات 214 بیمار مبتلا به COVID-19 را از ووهان چین، شهری که کرونا در آن به شدت شیوع یافته بود، از اواسط ژانویه تا اواسط فوریه تجزیه و تحلیل کردند.

محققان معتقدند در پی فعالیت بیش از حد سیستم ایمنی بیمار در مقابله با ویروس، مغز بواسطه عفونت ویروس آسیب می بیند. فعالیت بیش از حد سیستم ایمنی موجب بروز حالتی موسوم به توفان سیتوکین می گردد که ناشی از فراوری بیش از حد سلول های ایمنی و ترکیبات فعال نماینده آن موسوم به سیتوکین ها است.

یان جونز، ویروس شناس از دانشگاه Huazhong گفت: مشاهدات عوارض عصبی در بخشی از بیماران مثبت به COVID-19 قابل توجه است اما نباید از تمرکز روی آسیب شناسی اصلی که تنفس است، منحرف گردد.

یافته های کامل این تحقیق در مجله JAMA Neurology منتشر شد.

انتهای پیغام/

georgiaro.ir: تور گرجستان ارزان قیمت | تور تفلیس، باتومی، تور لحظه آخری گرجستان

dorezamin.com: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 26 آبان 1400 بروزرسانی: 26 آبان 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 44082

به "کرونا به مغز و سیستم عصبی آسیب می زند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا به مغز و سیستم عصبی آسیب می زند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید