چرا هیچ کس درباره حق پخش حرف نمی زند؟

به گزارش مهسان بلاگ، حتی از آقای فردوسی پور هم گلایه دارم! او چرا برای یک بار هم شده موضوع حق پخش را در برنامه 90 مطرح نکرد؟! حتی یک بار هم دیدم مهدی مهدوی کیا در این باره صحبت کرد.

چرا هیچ کس درباره حق پخش حرف نمی زند؟

چرا هیچ کس درباره حق پخش حرف نمی زند؟

نایب رئیس فدراسیون فوتبال که جزو بازنشسته های فدراسیون به حساب می آید هنوز در مسند خود باقی است و حالا در گفت و گویی بشدت به مساله پرداخت نشدن حق پخش فوتبال از سوی صدا و سیما اعتراض نموده است.

محمود اسلامیان با بیان این مطلب که پرداخت حق پخش از سوی صداوسیما 70، 80 درصد مسائل اقتصادی فدراسیون و در کل فوتبال کشور را حل می نماید، گفت: الان خیلی از استان ها به مانند فارس و لرستان هستند که تیمی در لیگ برتر فوتبال ندارند. لرستانی که هم اکنون چند بازیکن مانند بیرانوند و وحید امیری در تیم ملی دارد. این نشان می دهد استان لرستان دارای استعدادهای زیادی است و اگر در آن سرمایه گذاری گردد (که می تواند از حق پخش باشد) شاهد پیشرفت های چشمگیری در آن خواهیم بود.

عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال همچنین گفت: تمام جهان مساله حق پخش را اجرایی نموده اند و ما هم نمی توانیم راه دیگری برویم. اگر تلویزیون حق پخش را ندهد کاسه همان کاسه و آش هم همان آش خواهد بود. بالاخره دولت و مجلس باید این موضوع را حل نمایند. نمایندگان مجلسی که در هر مسئله فدراسیون دخالت می نمایند موضوع حق پخش را هم پیگیری و حل نمایند، اگر موضوع حق پخش حل گردد تحول بزرگی را شاهد خواهیم بود و اگر حل نگردد با همین وضعیت فعلی روبرو خواهیم بود. یعنی 70 درصد درآمدها را نداریم و هرگونه تجارت اقتصادی هم نمی توانیم داشته باشیم.

وی با ارائه راه چاره دیگری برای تیمداری درست در فوتبال گفت: باید برای هر استان یک کمپانی یا کارخانه اسپانسر گردد. ما 30 استان داریم، اما 200 کمپانی بزرگ هم داریم که 30 مورد از آنها برای اسپانسری 30 استان برای فوتبال کفایت می نماید. جدا از حق پخش، این راه می تواند مسائل اقتصادی باشگاه های فوتبال کشور را حل نماید. راه دیگری وجود ندارد. رسانه ها هم باید یاری نمایند. من تعجب می کنم چرا کارشناسان درباره موضوع حق پخش تلویزیونی حرفی نمی زنند؟!

عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال گفت: حتی از آقای فردوسی پور هم گلایه دارم! او چرا برای یک بار هم شده موضوع حق پخش را در برنامه 90 مطرح نکرد؟! حتی یک بار هم دیدم مهدی مهدوی کیا در این باره صحبت کرد. الان بزرگ ترین چالش بحث حق پخش است. فوتبال موضوعی است که 80 میلیون نفر روی آن حساسیت دارند و به غیر از فوتبال چگونه می توانیم تا حدی مردم را شادمان کنیم که به خیابان ها بریزند و شادی نمایند؟ پس باید مسائل پیرامونی آن را حل کنیم.

اسلامیان گفت: شاید در فوتبال کشور 50 مشکل داشته باشیم، اما مساله اصلی همین حق پخش تلویزیونی است. اگر این مشکل حل گردد بسیاری دیگر از مسائل به مانند انتخاب سرمربی تیم ملی هم به راحتی حل می شوند. بعد از فتح خرمشهر مردم خیلی شاد بودند. به آن اندازه شادی از مردم را فقط در موفقیت های فوتبال دیدم. موفقیت هایی مانند صعود به جام جهانی و پیروزی در این رقابت ها باعث شد مردم شادمان شوند و با وجود تمامی مسائلی که داشتند به خیابان ها بیایند، اما الان می بینید که دولت و مجلس به این مقوله کم توجهی می نمایند. آنها یک بار بنشینند و موضوع حق پخش را برای همواره حل نمایند.

وی با اشاره به بعضی برنامه های تلویزیونی گفت:کاری را که احسان علیخانی در تلویزیون انجام داده است، می توان در فوتبال هم کرد تا استعدادها کشف شوند. همین قطر چطور قهرمان جام ملت ها شد؟ یک مدرس فوتبال را هفت هشت سال آورد و در مدارس استعدادها را کشف و روی آنها کار کرد و در نهایت با جمعیت دو سه میلیونی قهرمان آسیا شد.

عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال در خاتمه گفت: اگر موضوع حق پخش حل نگردد حتی خریداران استقلال و پرسپولیس برای اینکه هزینه ای که می نمایند برگشتی ندارد بعد از دو سه سال کار را رها می نمایند. متأسفانه کارشناسان هم که وقتی به تلویزیون می روند در خصوص حق پخش صحبت نمی نمایند، چراکه می ترسند اگر در این ارتباط صحبت نمایند دیگر به برنامه ای دعوت نشوند!

3-670

georgiaro.ir: تور گرجستان ارزان قیمت | تور تفلیس، باتومی، تور لحظه آخری گرجستان

dorezamin.com: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 26 آبان 1400 بروزرسانی: 26 آبان 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 7750

به "چرا هیچ کس درباره حق پخش حرف نمی زند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا هیچ کس درباره حق پخش حرف نمی زند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید